LINKSE BONDGENOTEN VOEREN SAMEN CAMPAGNE IN NOORD – BRABANT

Kandidaat partijvoorzitter GroenLinks Louis de Mast en PvdA fractievoorzitter Lilianne Ploumen met partijgenoten op campagne in Boxmeer en Cuijk,

Er komen vervroegde gemeenteraadsverkiezingen aan in het Land van Cuijk. Op 23 november aanstaande gaan bewoners in deze Noord – Brabantse herindelingsgemeente naar de stembus. GroenLinks en PvdA doen mee met één gezamenlijke lijst en programma met de slogan: ‘Natuurlijk Links.’

Lilianne Ploumen kwam speciaal naar Boxmeer en Cuijk om met deze linkse samenwerkingsafdeling de straat op te gaan om campagne te voeren. Louis sloot ook aan. Samen met andere RoodGroeners, die graag lokale initiatieven ondersteunen waar linkse samenwerking handen en voeten krijgt.

Er werd een manifest ondertekend door fractievoorzitter Mike van Diemen en Lilianne Ploumen, waarbij werd opgeroepen tot een socialere bijstand en meer ruimte om bij te kunnen verdienen als je een minimuminkomen hebt. GroenLinks en PvdA hebben hun speerpunten gepresenteerd als één linkse partij. Voor een duurzame gemeente, met sociale zekerheden, waar het fijn wonen is. En we hebben dorpsbewoners proberen te overtuigen van het linkse verhaal.

Linkse samenwerking is een belangrijk speerpunt van Louis. Om die positieve energie te zien van zoveel GroenLinksers en PvdA-ers te zien, die samen willen optrekken om sterker te staan bij de komende verkiezingen, vind ik ontzettend inspirerend. De gesprekken met bewoners en leden waren heel boeiend. In deze dorpskernen, spelen ook andere onderwerpen een grote rol dan in grote steden het geval is, zoals landbouw en de rol van grote zorginstellingen. Ik zie er naar uit om de komende tijd het land in te trekken, van stad tot platteland, om meer enthousiaste GroenLinksers en linkse bondgenoten te ontmoeten.”

Kijk hier voor een verslag van deze campagnedag, verzorgd door de afdeling GroenLinks-PvdA Land van Cuijk. En dank voor een geslaagde dag!

×Close search